Hej Dagbok!

Kom på att jag har glömt att uppdatera om hur terminen på ridskolan slutade.

På torsdagsgruppens avslutningslektion fick vi välja vad vi ville göra. Mitt förslag var att vi skulle rida barbacka, det ville dock ingen annan. De flesta röstade för hoppning så då blev det det, hade inget emot det. Min tanke var bara att det hade varit roligt att göra någonting som vi INTE redan hade gjort. Nästa termin kommer jag inte att rida i torsdagsgruppen längre på grund av ekonomiska själ. Får se om jag har råd att rida kvar i tisdagsgruppen efter höstens termin.

I tisdagsgruppen försökte vi klara ryttarmärke två, vi blev inte klara med det denna terminen men vi gjorde teorin och dressyren. Dressyren gick inte så bra enligt mig, medans de andra fick behålla den häst som de hade haft förra gången fick jag byta. Var oförberedd på detta då jag trodde att jag skulle ha samma häst.

Jag såg sedan den hästen som jag skulle ha ridit på banan mitt emot så jag antar att den tjejen ville rida honom i stället. Irriterar mig att dom inte frågade mig i sådana fall eftersom vi skulle ha ett prov. Jag hade mycket bättre förutsättningar med den andra hästen eftersom han kan mycket dressyr, hästen jag fick istället sover helst....

Nog gnällande om det, känner mig bara lite bitter när jag tänker på det.

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0