Hej Dagbok!

Idag var det häst byte på ridskolan, det är alltid lika roligt!
Jag ska nu rida en ponny (tror jag), han är valack och heter Marabou. Här kommer en bild på honom:

http://www2.idrottonline.se/TheleborgsRS-Ridsport/Ridskolan/Ridskolans-hastar/Marabou/
Sidan bilden är ifrån

Det gick jätte bra idag på ridningen, vi övade på att rida på volterna. Jag har ju haft lite svårt att ha rätt längd på tyglarna, de glider ur händerna och glappar lite. Men nu de senaste gångerna har jag försökt att skärpa mig och jobba på att det inte ska hända. Ridläraren behövde bara påminna mig en gång. Det var jätte kul. Sedan har jag tyckt att galoppen inte går så bra heller, jag studsar ganska mycket och har svårt att håla kvar fötterna i stigbyglarna. Men idag gick även det super, på slutet kändes det verkligen som om vi galopperade tillsammans eller vad man ska säga!

Så det var en lyckad dag idag! Ser fram emot att rida Marabou nästa vecka, ridläraren tyckte att vi såg ut att trivas tillsammans. :)

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0