Hej Dagbok!

I helgen var jag och Dennis i Karlshamn och firade han och hans väns födelsedag, blev öldrickande och TV-spel. Helt perfekt tycker jag, skönt att inte alltid gå ut på krogen och festa.

Ååå vad jag längtar till ridningen imorgon, hoppas att jag någon gång kan ha en egen häst så att man kan rida när man vill. Det tråkiga med att rida på ridskola är att man inte får så mycket tid med hästarna.

Så här ser upplägget ut:

1. Man kommer dit och har en halvtimme teori.

2. Sedan har vi ungefär 15-20 min på oss att göra i ordning hästarna (om man har sin häst inne, ibland går de två lektioner och då är den redan i ridhuset.)

3. Sedan rider vi i 45 min tror jag det är.

4. Efter det tar vi in hästarna (om ens häst inte ska gå en lektion till) och sadlar och tränsar av. 

Jag vill göra allt det andra också så som att mocka, ta in och släppa ut hästarna, fodra m.m. I framtiden när jag har råd ska jag absolut ha en egen häst eller två!

Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0