Hej Dagbok!

Igår red jag Carla igen, jag hade lite samma problem som jag hade förra gången. Det vill säga att jag hade svårt att få henne i trav och galopp och sedan hålla igång tills jag ber henne sakta av. Dock så gick det mycket bättre än förra gången. Ridläraren hjälpte mig jätte mycket och sa vad jag skulle göra. Till exempel att jag skulle fortsätta skänkla och smacka tills hon gjorde det som jag ville. Detta är säkert självklart för er andra som rider, men för mig som är nybörjare är det inte alltid lätt att komma ihåg vad man ska göra.

Jag fick henne tillslut att trava men hon saktade av ganska snabbt fast jag försökte hålla igång henne. Då var det bara att börja om, men det gick fortare och fortare för henne att förstå vad jag menade. Sedan tog det bra en skänkling och smackning så travade hon! Galoppen var lite samma sak, läraren sa att jag skulle vara övertydlig med mina hjälper så att hon verkligen förstår vad jag menar. Tillslut fick jag henne i galopp, jag blev så glad och hon fick mycket beröm! :) Ser fram emot att rida henne nästa tisdag igen.

Vi övade på att göra övergångar mellan trav - skritt och skritt - galopp.

Imorgon är det ridning igen och hästbyte, spännande! Något som inte är lika spännande imorgon är psykologi provet, kommer bli en rysare! :/

Till Mamma (denna passar så bra på dig och mig):


Puss o Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0