Hej Dagbok!

Igår var det strålande fin solskensväder, med underbar sommarvärme! Jag blir lika förvånad varje gång våren kommer, det är så himla skönt med värme igen.

Eftersom det var så härligt väder i går så red vi ut, jag blev så himla glad för att vi fick göra det! Jag har bara ridit i ridhuset sedan jag började på ridskolan, det blev så eftersom jag började i vintras.

Jag red Carla, hon verkade tycka att det var riktigt skönt att slippa ridhuset! Hon var mycket mer framåt än när vi rider där inne. Vi skrittade och travade, det räckte tycker jag för det var ett par år sedan jag red ut senast. Detta var den korta rundan som vi red idag, det finns en lång också som vi ska rida någon annan gång. Jag längtar efter att få rida på en riktigt lång ritt, jag hoppas att de kommer anordna någon. Då ska jag definitivt vara med!

Eftersom jag nu har bestämt mig för att fortsätta med ridningen har jag köpt mig en egen hjälm och ett par bättre ridbyxor.

Ridbyxor svarta:


Hjälm svart:


Jag tycker att det är smidigt med svart, man blir inte skitig direkt! ;P Dessa beställde jag ifrån www.horze.se

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0